2010-08-11
 00:15:04

LCHF!

Fungerar toppen. Äter endast en massa kött och fett. Redan av med 1,5kg.
Jag promenerar varje dag i ca 2 timmar och mår jätte bra!
till frukost äter jag omelett keso och bacon.
Lunchen blir olika köttbitar med stekt svamp ibland.
middag blir grönsaker keso och bacon!
Det här är verkligen en toppen diet! :)
2010-08-07
 12:27:01

Jacka.

Nu när Hösten börjar närma sig är det dax för att hitta en jacka!
Jag har tittat lite i ELLOS sortiment och hittat några jag tycker om lite extra!

2010-08-06
 23:20:36

LCHF!

Hejsan.
Det var ett tag sedan jag skrev här. Det har sina anledningar som jag tyvär inte kan yttra mig om!
Under tiden har jag ökat lite i vikt, eller inte så lite. Nu tänker jag försöka mig på LCHF metoden, Low Carb, High Fat eller njutningsmetoden som det kan kallas!
Jag har inga erfarenhetar av den här metoden men det ska bli spännande att testa på någonting nytt!
  • Har du provat LCHF?

All information är hämtad HÄR! Det finns mycket mer information! på sidan!


Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordgrönsaker och naturligt fett (ex smör).
Undvik helst: socker och stärkelserik mat (ex bröd, pasta, ris, potatis).

De flesta kan äta sig lagom mätta, och ändå minska i fettvikt. Om du äter mycket lite kolhydrater, och tillräckligt med fett, så sköter kroppen vanligen resten själv. Det är hormonell bantning istället för svältbantning. Eller att jobba med kroppen istället för mot den (genom att gå hungrig).

Allt fler studier dokumenterar god effekt för:
viktnedgång
förbättrat blodsocker
lägre blodtryck
förbättrade blodfetter (enl modernare synsätt)


Andra vanliga hälsovinster
lugnare mage (mindre gaser/magknip)
kraftigt minskat sötsug
förbättrad fertilitet
mindre karies
Minskade besvär av:
svampklåda
ledvärk
migrän
astma
akne